Orientering, Barn og ungdom

Orienterings-, Barne- og Ungdomsgruppa i Gimle IF er en aktiv gjeng med barn og unge!

Det er flest medlemmer mellom 8-19 år og i tillegg er det flere seniorer som løper orientering i inn og utland.

Treningstider finner du her.

[col grid=»2-1 first»]ugr-1 ugr-2 ugr-3

[/col][col grid=»2-1″]

Vi er ca 25 barn som samles til trening, lek og moro hver mandag og torsdag med Venåshytta som samlingspunkt.

Gjennom året er vi også på flere turer og treningssamlinger rundt om i Norge.

Målsettingen med gruppas aktiviteter er å la barna utvikle seg i sitt eget tempo og vekke interessen for et aktivt idrettsmiljø med satsing på orientering og ski.

Vi vektlegger det sosiale miljø og  fokuserer på det i tillegg til treningen. Barna skal ha det gøy, treffe venner og trives sammen – da blir selve treningen som en lek! Etter treningen roer vi ned og spiser kveldsmat sammen før vi  drar hjem.

Det er ikke mye utstyr som skal til for å være med å trene hos oss – et par joggesko, en treningsdress og et kompass er det du bør ha for å være med.

Annet utstyr som hodelykt, skiutstyr kan man

kjøpe etterhvert og du velger selv hvor mye

du vil legge i dette av penger.

Klubben har sponsoravtaler som gjør

at du kan få utstyr til gode priser.

Største delen av året løper vi og om vinteren går vi på ski når føret tillater det. Ellers varierer vi treningen med turer, sykling, svømming, fotball, innebandy og mange andre aktiviteter for å få et variert treningsmiljø.

[/col]

Vi ønsker alle velkommen til trening hos oss!