Funksjonærinstruks Nordeajoggen

INSTRUKS NORDEAJOGG

MERK: LES HELE INSTRUKSEN – DET KAN VÆRE NYE TING FRA I FJOR!

Fremmøte på Venås SENEST kl.17.45.  –   Fellesstart kl. 18.30.

Først oppsatte funksjonær er hovedansvarlig for avviklingen av løpet. 

 Oppgaver for hovedfunksjonær:

  • Hente resultater fra forrige Nordea-jogg hos Tone Albinson (Nordea-bank eller Asakåsen 39 eller etter avtale).
  • Gjennomføre start/opprop og praktisk info via høyttaleren.

Gjøremål på Venås.

  • Alt nødvendig utstyr finnes i brusrommet og skal returneres til samme plass etter løpet.
  • Resultater fra forrige Nordea-jogg henges opp.
  • Målgangsområdet rigges til. Målsluse settes på lysløypa og blå tau spennes frem til trær/stolper.
  • Skjøteledning trekkes fra utedo til målbua.
  • NYTT: Ta frem iPad og Kortleser. Egen skjøteledning fra toalettet til salg av startnummer ved behov.Alle startnummer som selges skal registreres i Ipad – også kontant betaling.Egen knapp for voksen og barn
  • Nordea-segl settes opp mellom trærne oppe ved startområdet.
  • Langt Gimle-segl henges opp nede ved bua – spiker/kroker ferdig på veggene.
  • Alle deltakerne skal registreres med nummer og navn på fast skjema ved første oppmøte.
  • Registreres ved å «huke av» ved senere oppmøter.
  • Deltakere som er under 19 år merkes med 19 bak navnet.
  • Startnummeret koster 75,- for voksne.
  • Barn opp til og med 19 år + Alle Gimlemedlemmer og Norderaansatte er gratis.
  • Startnummeret benyttes hele sesongen.

GIMLES MEDLEMMER OG NORDEA ANSATTE DELTAR GRATIS.

SPØR ALLE SOM DELTAR OM DE VIL MELDE SEG INN I GIMLE IF – REGISTRER NANVN OG MOBILNUMMER PÅ EGET SKJEMA OG Ta betalt/slå inn beløpet på izettle – egen knapp for dette.
Alle deltakere mottar en Nordea-jogg-trøye ved kjøp av startnummer. Deles ut ved kjøkkeninngangen etter løpet.

  • Tidtaking ved hjelp av målklokke. Sjekk at strømmen er koblet til! (i utetoalett)
  • Ha notatblokk, penn og manuell klokke klar i tilfelle feil med tidtakingsklokka.
  • Start manuell klokke samtidig med tidtakingsklokka og noter ned starttiden på blokka, så man kan notere manuelle tider om noe streiker.
  • Salg KUN av drikke fra kjøkkeninngang. Godteri kun når det etterspørres, settes ikke fram. Salg slås inn på iPad som vanlig kiosksalg.

Etter løpet:

  • Nedrigging av målområdet etter avsluttet løp. Ikke rigg ned før du er sikker på at alle er i mål. Ingen deltakere skal komme til tomt målområde! Klokken SKAL gå i minst 70 min.
  • Ved å taste «0000» og trykke «retur» på tidtakingsklokka ser man hvor mange som er kommet inn og kan sammenligne med lista over påmeldte den kvelden.
  • Sett utstyret på rett plass etter bruk. Alt utstyr skal inn i brusrommet igjen.
  • NB! Husk å sette høyttaler/speaker til ladning inne i brusrommet hvis dette har vært brukt.
  • Slå av iPad/Kortleser og sett i esken i brusrommet.
  • Dusj og garderober vaskes.
  • Kjøkkenet og Brusrommet støvsuges og vaskes.
  • Deltakerliste og målgangsliste leveres til Tone Albinson av først oppsatte funksjonær.
    Hvis noen er forhindret fra å møte på oppsatt dato, er man selv ansvarlig for å bytte med andre.

Gimle IF
Styret