MANDAGSTUR NR. 3 , 2015 den 2.februar.

Årsmøte 2015
26. januar 2015
Tippetrim Søndag 8 februar 2015
4. februar 2015

Det er litt problemer med vær- og føreforhold for tiden, men vi prøver oss på følgende:

Parkering ved bussholdeplass Liholtbanen litt før Bakke. Vi følger den gamle Liholtbanen  –  nå Kyststien/Karl XII vei ned til Liholtkasa og videre langs Liholtbogen mot Bauen brygge. Valgfritt om vi velger sjøkanten gjennom utskipingsplassen for stein eller om vi går litt lenger øst langs jordekanten ( Kyststien ). Vi kommer i begge tilfeller til vei som fører oss opp til Bakke. Der krysser vi hovedveien og fortsetter på Kyststien gjennom Årbakke.

Derfra vei / sti østover mot Knegterødjordene der vi dreier nordøstover forbi Bjørnehagen. Der veien dreier 180 gr. går vi ut i terrenget utover mot Sovekollen og sjekker om Ole Svendsen fortsatt er å se. Etter å ha sett og kommentert den flotte utsikten, vender vi nesen mot den stien vi en gang forlot og følger den videre NØ-over til vi møter på Olavsleden. Den følger vi nordover til et lite stykke forbi Langemyr. Da dreier vi til venstre ut mot en myr og en ensom hytte der oppe på fjellet. Fra hytta følger vi sti tilbake til Olavsleden som fører oss fram til Liholttjern.

Derfra følger vi sti møt Høyda og de svære vraksteinshaugene der. Til sist følger vi Øvre Liholtbanen / og sti ned Ekelia til P.

Vi finner nok en egnet lunsjplass på vår vandring, der vi kan nyte det vi har puttet i sekken. Gjør også plass til noen vedkubber.

Vel møtt Gimle-vandrere!

Coop/Næridsrød kl. 10.00.