MANDAGSTUR NR. 7 2014. 31.mars.

Mat-Vakt liste våren 2014
14. mars 2014
Tippetrim 13 April
24. mars 2014

Denne gang prøver vi oss på turen som vi utsatte pga ugunstige værforhold i desember.

Vi parkerer ved Moen i Torpedal. Derfra går vi til Hansesætre og følger mer eller mindre tydelig sti til Lille og Store Småtjern og videre til Grevlingtjern. Derfra tar vi en tur opp på Stangebråtåsen (243m) og dreier ned til Rødvann og følger det i stiløst lende frem til vi treffer på Rivestien (gammel ferdselsvei mellom Aremark og Halden). I sørenden av Langemyr myrreservat dreier vi sørover på mer eller mindre god vei forbi Virås og ender opp ved Askefoss. Derfra går vi de få meterne opp til bilene ved Moen.

Sekkens innhold, fottøy og klesdrakt velger du selv. Pausested og –tid blir vi enige om. Tyri blir det nok en råd med.

(For nye deltagere kan det opplyses om at dette er en tur for alle Gimle IF sine medlemmer – og er du ikke medlem kan du godt være med allikevel. Ta med godt turtøy og fottøy for 3-4 timer på tur i skog og mark, fyll sekken med mat og drikke du vil ha underveis – gjerne stekepanne og noe godt å steke i panna – det tennes bål på turen.)

Oppmøte ved Coop/Næridsrød kl. 10.00.

Velkommen på skogstur!