Venåshytta

Beliggenhet

Hytta ligger ca. 5 km nord for Halden sentrum, i skogsterreng på Venås, i nær tilknytning til løypenettet i Høyåsmarka.
Se her for kart.

Åpningstider

Hytta er åpen for publikum  fra september/oktober til april (påske) hvert år:

Søndager:    11.00 -15.00

Det serveres kaffe, buljong, toddy, brus, vafler, purker med ost og sjokolade m.m.

Du kan betale med kort, vipps eller kontant i kiosken!

Hvis været tillater det, arrangerer vi TIPPETRIM andre søndag i hver måned i vinterhalvåret.

Lysløypa

Lysløypa er åpen for bruk hele året og lyset står på hver eneste dag, fra mørkets frembrudd om kvelden til kl. 21.00.

Utleie av hytta

ØNSKER DU Å LEIE HYTTA – SEND EPOST til post@gimle-if.no  og utleieansvarlig tar kontakt.

Venåshytta leies ut både til private arrangementer og til treningssamlinger ol. som strekker seg over lengre perioder.

Private arrangement
Hytta kan leies til private arrangement som bryllup, konfirmasjon og andre festlige anledninger. Vi har prosjektor, lerret og HDMI-kabel (3 m), som kan brukes av leietakerne der bilder og videoer fra begivenheter kan vises. Egen pc må tas med.
Også utleie til skoleklasser, med overnatting i gymsalen vår er populært.

Lokalene som er til leiers disposisjon er et stort kjøkken (30 m2) med servise til 60 personer og begge peisestuene (30 + 72 m2). Garderobe med WC hører også med.
Overnatting kan avtales:
Det er 10-12 sengeplasser i 2 etasje og garderober/dusj som da kan benyttes. Også overnattingsmuligheter i gymsalen som er på 75 m2. Ved overnatting varsler vi brannvesenet.

Hytta disponeres fra kl 10.00 utleiedagen og frem til kl 08.00 neste morgen med mindre annet avtales.

NB! Det leies KUN ut til godt voksne personer. I hovedsak leier vi ikke ut til personer/selskap hvor gjestene er under 30 år. Unntak gjøres for klubbens egne medlemmer og personer vi kjenner godt og er trygge på.

Leiepriser:

Leie ukedag mandag, tirsdag og fredag: kr. 2.500,-
Leie fredag til lørdag opp til 30 personer: kr. 3.500,-
Leie fredag til lørdag fra 31 til 60 personer: kr. 4.500,-
Leie lørdag til søndag opp til 30 personer: kr. 3.500,-
Leie lørdag til søndag fra 31 til 60 personer:  kr. 4.500,-

Nøkkel utleveres på utleiedagen fra klokka 10 og returneres dagen etter klokka 08, eller etter nærmere avtale.

Etter avtale kan også hytta leies fredag, i forbindelse med leie helg, med et tillegg i prisen.

Leiesummen vippses til Venåshytta utleie #729532

Dersom man ønsker overnatting, kan dette avtales med tillegg i prisen.

Alle priser inkluderer obligatorisk vask av hytta og leie av servise.

Skoleklasser, barnehager og idrettslag får leie hytta til kr 2000,- på hverdag. Dersom man ønsker å leie i helg er prisen kr. 2500 fra utleiedagen kl. 10.00 til dagen etter kl. 08.00. Disse får vaske selv, etter nærmere avtale.

Avbestilling: Dersom leieavtalen avbestilles innenfor et tidsrom på 14 dager før leiedato, vil det bli fakturert et avbestillingsgebyr på kr. 2.500.

Leiepriser for medlemmer av Gimle IF.
Medlemmer av Gimle IF, SOM STÅR PÅ HYTTEVAKTLISTA, har halv pris på utleie til eget bruk og vasker selv etter seg.

Varsling av Brannvesenet: Gimle IF sørger for at dette blir gjort.

Treningssamlinger ol.
Hytta leies også ut til treningssamlinger og lignende for et lengre tidsrom. Da står nesten hele hytta til disposisjon for leietager. Dette inkluderer gymsal og to garderober, dusj og badstue. Merk at hytta fortsatt er åpen for medlemmers trening og bruk av garderober/dusj selv om hytta er utleid.
Leietager kan også fritt bruke Gimles kart til treninger under leieperioden. Utskrift av kart må betales for, om man ikke selv laster ned og skriver ut kart fra vår nettside.
Prisen for denne type utleie avtales i hvert enkelt tilfelle.