Neste mandagstur i Ankerfjella

På Kjeøyas høyeste topp
6. april 2023
Tøffingen Benjamin løp 6 mil!
15. april 2023

MANDAGSTUR NR. 8 2023. 17.april:

Vi lar den utsatte turen til Degernesfjella være utsatt litt til.

Den 17.april lar vi en bit av Ankerfjella være turmål. Med utgangspunkt fra Remnevannet og Kverntjern i nord følger vi leden sørover og og legger visitter innom en del av tjernene på begge sider av leden.

Mulige tjern som kan oppleve å få besøk av Gimle-IF mandagsturer er:

Remnevannet, Kverntjern, Lomtjern, Vardekolltjern, Halvorstjern, Nøstholtjern, Koven, Korstjern samt noen navnløse tjern nord for Korstjern.

Mesteparten av turen vil gå på sti eller gammel skogsvei. Noe vil gå i terreng, men det er korte avstander mellom skogsvei og de aktuelle tjern.

Dammen NV i Remnevannet er i en sørgelig forfatning, så det heller mot at vi starter med en minirunde mellom Remnevannet og Kverntjern for så å gå over Sundsbrua og starte på den blåmerka stien litt lenger vest.

Det er 2 plasser å parkere straks etter Sundsbrua. Vi starter med å parkere fornuftig på P1 og så ha P2 i reserve.

Ta med mat, drikke og noen kubber. Vel møtt til en forhåpentlig trivelig tur ! Møt direkte klokka 10.