God sommer til alle i Gimle IF

21. juni 2024
Sommerkroppen tok sommerferie
3. juli 2024
Sommerferien står for døren for mange i disse dager, og med dette vil vi i styret i Gimle IF ønske alle våre medlemmer en god sommer.
Samtidig er det på sin plass og oppsummere de første seks månedene av året, av hva som har skjedd i klubben så langt i år.
Det største prosjektet har vært en fornyelse av trimrommet. Vegger og lister er malt og noen av de gamle apparatene er gitt bort, og erstattet med nye.
Vi fikk støtte av Berg sparebank og Sparebank1Stiftelsen Halden til å kjøpe inn to nye apparater, en ny tredemølle og en benpress-maskin. Dessuten fikk vi i gave fra Spenst Halden en fin spinningsykkel og en skistakemaskin, som nå står klar til bruk på trimrommet. I tillegg har vi beholdt den gamle vektmaskinen, slik at alle muskelgrupper kan trenes innendørs nå.
Et annet stort prosjekt er at vi har skiftet ut alle gamle lysstoffrør med nye i led, og dette fikk vi også støtte til av de samme bidragsyterne som ga oss penger til trimapparatene.
I mars gjennomførte vi et årsmøte der Alf Ytterbøl ble hedret med æresmedlemskap og der Willy Grønstad ble tildelt Gimle-gutten.
Bergvarmeprosjektet ble avsluttet og vi er veldig godt fornøyd med den nye oppvarmingen av hytta.
Trygve Fosse holder fortsatt koken og har vært pådriver for både innetreningene i gymsalen på Venås og utetreningene tirsdag og torsdag.
Damene har vært på treninger på sine faste onsdagskvelder og hadde en fin sommeravslutning på Venås 10. mai.
Ellers er Sommerkroppen 2024 aktive hver tirsdag i gymsalen på Gimle skole, ledet av Bjørn Slåtterø og Tore Moen. Dette er styrketrening og innebandy.
Og så må vi ta med at onsdagsgubbegjengen holder god fart med dugnader både på hytta og ute i skogene.
Felles for alle aktiviteter som er nevnt her, er at vi ønsker at flere medlemmer blir med. Bare å møte opp. Alle er velkommen!
Om vi ser litt framover blir høstens store begivenhet Gimle-løpet søndag 22. september. Det er et terrengløp for store og små med tre løyper, 10, 5 og 1 kilometer. Her er det Benjamin Strøm som er primus motor og tilrettelegger for løpet. Vi har allerede bestillt medaljer, startnummer, mål- og startseil, så vi er i rute. Her sponser Berg Sparebank oss og får sin logo på nevnte effekter.
Når det gjelder hyttevaktene så blir de satt opp i løpet av sommeren og presentert i begynnelsen av august. Det har kommet endel nye medlemmer til Gimle og flere av disse vil bli satt opp på vaktlistene, sammen med mer rutinerte medlemmer som har hatt vakter tidligere.
Vi må også nevne at vi nå har kjøpt inn et lite lager av nye Gimle-caps (se bildet) som vi selger for 120 kroner stk. For de som ønsker å kjøpe, gi oss beskjed på post@gimle-if.no eller møt opp på Venåshytta på onsdagene da det stort sett er folk der på formiddagen.
Det er mange av våre medlemmer som har kjøpt seg en stolpe i lysløypa og i disse dager er det tid for fornyelse av kontraktene. Alle som har stolpe får en melding om de vil fortsette å betale for stolpen.
Så gjenstår det igjen å ønske alle sammen GOD SOMMER!!!