Siste nytt fra styret

GUBBETRIM på Venås
1. oktober 2024
God rast ved Linntjern
6. oktober 2024

Referat fra styremøte i Gimle IF

Tid og sted: Venåshytta mandag 30.september 2024 kl 18

Møtt: Dag, Oddbjørn, Knut, Tone, Benjamin, Britt, Morten

SAK 1: ØKONOMI

Regnskapstall og balanse pr 31.8:

Britt har gitt oss rapporter pr. 31.8 som viser noe lavere inntekter sammenlignet med i fjor til samme tid. Årsaken er lavere inntekter på hytteleie og at vi har mistet inntekten fra bingovirksomheten.

Men også driftskostnadene er lavere enn i fjor, slik at vi har et lite overskudd på ca. 50.000 kroner pr. dags dato.

Ingen store utslag på balanserapporten hvor verdien av eiendeler og egenkapital bare har små justeringer.

Prosjektregnskap 2024

Prosjekt 1 Trimrom og nye lysstoffrør

Prosjekt 2 Jubileumsbok

Prosjekt 3: Veien

Prosjekt 4: Naturstiplakater

Prosjekt 5: Gimleløpet.

Britt oppdaterer dette regnskapet og kommer med nye rapporter pr. 31.10.24.

 

Status kontoer pr. dags dato: Inntekter og utgifter stabilt i august. Grasrotandel har kommet inn på konto. Momskompensasjon varer og tjenester forventes i desember. Beskjedne strømutgifter.

 

SAK 2: HYTTA

Nye vinduer: Vi trenger å bytte ut resten av de gamle vinduene; 3 i gymsalen, 2 på trimrommet, 4 i herregarderoben og 2 på kjøkken/brusrom – totalt 11 vinduer. Beregnet kostnad 120.000 kr, men vi innhenter anbud på vinduer og jobb tidlig 2025.

Utleie -status utleieansvarlig med delt løsning Dag/Morten: Dag og Morten tar ansvaret for annenhver måned. Dag oktober, Morten november, Dag desember. Vi gjør en ny vurdering på om dette er en bra ordning ved årsslutt.

Ang vask søndag morgen: Vi varsler vaktene når Rebecca må vaske søndag morgen. Hun vasker mellom kl 08-10 og starter på kjøkken før vaktene kommer. Det går fint at hun vasker peisestuene etter vaktenes ankomst.

 

SAK 3: EVALURING GIMLE-LØPET

Benjamin godt fornøyd med gjennomføringen og påmeldingsappen som også var tidtakerapp fungerte godt.

Fakta:

Arrangert 22. september ifbm hytteåpning , 1 km for barn opp til 13 år, 5 km og 10 km

Totalt 128 deltakere, ca 50 barn

Funksjonærer: 8 løypevakter, 5 funksjonærer ved start/mål som betjente start, mål, saft, boller, bananer, medaljer og premieutdeling.

Konklusjon: Så lenge løypa var så godt merket, Lars Åge hadde laget retningspiler i tillegg til merking, så holder det med antall vakter. I målområdet kan det være en vakt til men ikke helt nødvendig. 1 kasse bananer mer enn nok, 2 kanner med saft mer enn nok.

Neste løp vurderes arrangert når hytta stenger for sesongen, søndag 6. april. Her må det sjekkes om andre arrangementer kolliderer.

Påmeldingsavgift bør reduseres feks til 250 kr for 10 km, 100 kr for 5 og gratis for barn. Bør søke å få med sponsor. Kjempeflott at Berg sparebank sponset oss med 15.000 kr- dekket appen, premier, merkebånd og annet vi trengte.

Muligens to løyper for barn: både 1 km og 2 km.

 

SAK 4: VEIEN

Status pr dags dato:

Vi har nå bestilt knust asfalt for første bakken opp fra Asakveien mot Venåshytta – en strekning på 250 meter. Erling Grimsrud AS tar jobben – kostnad ca. 115.000 med mva. Vi har søkt om 100.000 fra Sparebank1Stiftelsen og Berg sparebank- 50.000 fra hver. Vi har allerede fått 50.000 fra stiftelsen og venter på svar fra Berg son vi får rundt 1. november. Får vi avslag fra dem må vi ut med 65.000 fra egen konto. Får vi pengene koster dette oss 15.000 kr.

SAK 5: BEITEPUSSER/EVT. INNLEIE

Fredrik Stensrød har nå kantslått lysløypene – ikke 1-kilometeren, området rundt parkeringen ved Asakveien og akebakken. Ca. 1.500 kr pr time. Vi avventer faktura fra han men trolig blir det til at vi kjøper inn egen beitepusser. Oddbjørn viste oss en mulighet, koster ca. 50.000. Den kan vi dele med Bernt H. Hansen ved at vi låner hans traktor til jobben og at han lagrer beitepusseren hos seg og bruker den til egen kantslått rundt sine jorder. Vi tar opp saken på neste styremøte.

 

SAK 6: NYTT GARASJEANLEGG

Vi starter nå prosessen med å vurdere å bygge et nytt garasjeanlegg. Knut og Oddbjørn er prosjektledere og de får jobben med å hente inn flere i gruppa som kan tenke seg å bli med. Plassering, utseende, innhold, framtidig behov og pris er viktige faktorer som først må undersøkes. Styret holdes orientert og planene presenteres på et årsmøte når vi kommer så langt at vi har noe håndfast. Tidsestimat er at et slikt anlegg kan stå ferdig i 2027. Det må påberegnes søknad både til grunneier og Halden kommune. Her vil søknad om penger til prosjektet innvilgende søknader være et must før vi kan sette i gang. Her er det mulighet for momskompensasjon.

SAK 7: DIVERSE

  1. Nye naturstiskilt – Ingvar har bestilt
  2. Ny gapahuk i stedet for lavvo? Morten undersøker om Tosterødberget vg kan snekre opp en gapahuk for oss.
  3. Vedsituasjonen – vi har nok ved til vinteren for hytta og grillplassene
  4. Dugnadssituasjonen – behov for utbedring av løyper – kjøkkenløypa og klopper nordover mot Tutjern og mot Blytjern
  5. Allstad Grunneiendom har erstattet Opplysningsvesenets Fond

 

NESTE STYREMØTE: Mandag 28. oktober

 

Morten (ref)