Camilla suverent best av damene

MANDAGSTUR fra Mjølnerødmoen
24. september 2024
GUBBETRIM på Venås
1. oktober 2024
PÅ BILDET: Camilla sammen med lillesøster Caroline Bønøgård, som tok 3.plassen på damenes 8-kilometer, og Theodor Degnes Bønøgård (sønn). Camilla tok vandrepokalen til odel og eie i fjor  og et nytt napp i vandrepokalen i år. Foto: privat
Benjamin strøm har løpt sterkt to helger på rad.
Gimles langdistanseløpere har vært i aksjon både denne helga og et par andre helger i september.
Gimles eminente langløper Camilla Degnes Bønøgård stakk av med en suveren seier i årets utgave av Ørsjødilten som ble arrangert søndag 29. september. På halvmaratondistansen 21 kilometer var hun over fem minutter bedre enn nummer to. Dessuten; hun ble nummer tre totalt sett i konkurranse med gutta!
Den lengste løypa i Ørsjødilten er et halvmaraton med blanding av grus og sti.
Camilla forteller: – Det var ganske seigt på stipartiene i år, det var ekstremt bløtt og gjørmete.
Jeg har fått en god base og fått trent bra, men det har vært en lang periode med lite søvn og lite overskudd.
Jeg er veldig fornøyd med gjennomføringen. Jeg prøvde å holde litt igjen i bakkene og løp på følelse. Det svarte ganske bra.
Det er alltid morsomt å stille opp på lokale løp og det var veldig god stemning. Det er gøy at så mange løp, sier Camilla.
Også Gimle-løperne Victor Borge Svendsen og Andreas Vingerhagen deltok i Ørsjødilten.
Victor tok andreplassen på herrenes 21-kilometer bare 36 sekunder bak vinneren Even Løvås fra Halden løpeklubb.
Andreas Vingerhagen løp 8-kilometeren og ble nummer 6 av 27, på tiden 43.56. Sondre Signebøen fra Halden løpeklubb vant løypa.
Benjamin med to perser
Benjamin Strøm har også vært i aksjon i helga. For fjerde gang deltok han i Lidingöloppet, verdens største terrengløp. På 30-kilometeren løp han inn på 2.47 og dette var nye personlig rekord. Benjamin forteller om en enorm fin folkefest bra løpevær.
Pers ble det også på benjamin forrige helg da han løp Oslo Maraton. Han løp der inn til tiden 3.50, noe som også er personlig rekord.
Lørdag 7. september deltok Camilla Degnes Bønøgård i Drammen for å være med team Dæhlie en helg.
Hun sier: – Vi løp shakeout run med en stor gjeng på lørdagen og fikk overnatte på Quality hotel River Station. 8. september løp jeg Drammen halvmaraton. Jeg hadde veldig lave skuldre. Det hadde vært 2 måneder med ekstremt lite søvn, da Theodor (sønnen min) har vært ekstremt mye våken på natta. Jeg hadde nok snitt på 3-4 timer per natt de siste to månedene. Det var 6000 deltakere og sinnsykt god stemning. Jeg bestemte meg for å ikke se på klokka underveis og løp bare på følelse. Det svarte veldig bra og jeg løp inn på 1:22:27 som var over all forventning etter mye skader i vinter/vår sesongen og lite søvn. Det er 3,5 minutt bak pers, men jeg var veldig fornøyd. Det var en skikkelig bra helg i Drammen.
Vi gratulerer med prestasjonene.