Klippet rød snor for løypeprosjektet

Bli med på Gimle-løpet
3. september 2024
MANDAGSTUR i Venås- og Høyåsmarka
9. september 2024
Nå er løypeprosjektet «Føl deg trygg i Venås- og Høyåsmarka» åpnet og i dag klippet varaordfører Linn Laupsa rød snor for å markere det.
Rundt 40 møtte fram for å få med seg seansen. Folk kom gående og kjørende til Høiåshytta, der åpningen skjedde.
Mange sikret seg papirkartkart som er laget over de nymerkede løypene. Det er 20 år siden sist et tilsvarende kart ble laget.
Karta vil også selges på Venås – og Høiåshytta og hos Køhn Libris.
Dagens åpning er spesiell på flere måter; det store området fra Stenrød i sør til Kjølen i nord er nå ensartet skiltet og merket. Dessuten er dette prosjektet det første, store samarbeidet mellom Gimle IF og Halden skiklubb på svært mange år.
Vi må også takke 24 grunneiere som sa ja til at vi kunne merke og skilte marka. Dessuten har Berg Sparebank og Sparebank1stiftelsen Halden sponset prosjektet, sammen med Stangeskovene og Sørby Utleie.
Nå håper vi turopplevelsene blir enda bedre og ønsker alle mange, gode skogsturer i marka😎👍