Testet de nye trimapparatene

Fin fjelltur til Finse og Blåisen
10. august 2024
Mye historie i premieskapet på Venås
20. august 2024
Gimle IF har hatt besøk av klubbens to store bidragsytere, Berg sparebank og Sparebank1Stiftelsen Halden.
Klubben har investert i nytt trimrom med flere nye apparater og nye LED-lysstoffrør inne på Venåshytta. Klubben søkte penger til begge deler og fikk. Det måtte behørig feires.
Markedsjef i Berg Sparebank, Anette Fosse Henning møtte opp, sammen med ny styreleder i Sparebank1Stiftelsen Halden, Jon Ole Torp, og daglig leder Else Marie W. Andersen. De fikk alle anledning til å teste ut den nye tredemølla som klubben har kjøpt inn.  En av klubbens langdistanseløpere, Benjamin Strøm, foretok en instruksjon i hvordan mølla fungerte og så var det bidragsyternes tur. Anette Fosse Henning var ikke vanskelig å be og testet mølla. Klubben har også fått en brukt spinningsykkel og en skistakemaskin av Spenst Halden, så nå er det nyoppussede trimrommet klar til bruk av klubbens medlemmer.
Når det gjelder skifte av gamle lysstoffrør  til nye LED-lys ble dette utført av Riis Installasjon.
Bidragsyterne var tydeligvis godt fornøyde med oppgraderingene, og klubbens leder Morten Paulsen var ganske klar på at bidragsyterne var en direkte årsak til at klubben hadde råd til å fornye seg på den måten det er gjort.
Han dro linjene fram mot klubbens 100-årsjuileum om halvannet år, og kunne fortelle at at to bidragsyterne også har bidratt med mye annet av det klubben har fått til de siste fire-fem årene. Målet er å kunne presentere Venåshytta og uteområdene på en god måte for en hundreåring.