MANDAGSTUR NR. 1 2018. 8.jan.

MANDAGSTUR NR.21. Ny rute.
16. desember 2017
TIPPETRIM søndag 14.januar
7. januar 2018

Velkommen til et nytt turår med Gimle IF mandagsturer.                      Føreforholdene kan være en utfordring på disse tider av året, men turer skal vi få til.                                                                                              Den første turen i 2018 går i et område der vi vil vandre både i kulturlandskapet og i skoglandskapet. Vi parkerer ved travbanen i Nygårdsgata. Derfra går vi vestover på pilegrimsleden mot Ekås. På veien dit vil vi passere steinringer (dommar-ringer på svensk). På Ekås tar vi en titt på klatreparken før vi følger pilegrimsleden videre i retning mot Bjerke. Derfra går vi «midt i åkeren» gjennom Skaug, Myren og fram til Mo. Så krysser vi Nygårdsgata og går inn i Tobroås- terrenget. Der vil vi besøke noen ekstremt flotte ås-partier før vi følger sti sørover mot pilegrimsleden og travbanen.                                               Som vanlig fyller vi sekken med mat, drikke og kubber til bålet.            Vi møtes på Coop/Næridsrød kl. 10.00.