MANDAGSTUR NR.1 2019. 14.jan.

MANDAGSTUR NR.21 2018. 17.des.
10. desember 2018
TIPPETRIM søndag 13.jan.
8. januar 2019

Den første turen i dette året legger vi i Karl XII’s spor. Leden fra Asketjern til Halden er nå nymerket i full strekning. På forsommeren 2017 prøvde vi strekningen fra Bråtane og  sørøstover forbi Holevann. Denne gang skal vi prøve oss på en ny delstrekning: Fra P mellom Kasa og Lasætre på vei 101 et par/tre km sør for Prestebakke går vi under jernbanebrua og dreier mot venstre i retning Myrvang. Kursen videre legges mot Søndre Rotjern ( kanskje finner vi overnattingsplassen 4 av oss brukte i april 1999?).                 Ved Rotjern deler leden seg i en østre og vestre rute. Vi velger en av dem ( tar den andre på tilbakeveien) og drar sørover mot Krokmosene og kanskje Bråtanekollen. Tilbaketuren blir i samme spor bortsett fra sør for Rotjern.                                                    Håper mange er klare for et nytt tur-år med spennende opplevelser i vårt mangfoldige terreng her i sørøst-hjørnet av vårt land.                                                                                    Coop/Næridsrød kl. 10.00 med sekk inneholdende mat, drikke samt noen kubber til bålet.

Vel møtt!