Gimle IF tilbyr politiet hjelp ved leteaksjoner

Camilla i stigende form
30. april 2024
MANDAGSTUR til Liholt-hytta
6. mai 2024
Gimle IF har inngått en uformell avtale med politiet i Halden, der vi tilbyr oss lokalkunnskap som et middel for å finne savnede.
Vi har vært i kontakt med politiet som ønsker å ha oss på lista, hvis det skulle være behov for et søk i Venås- eller Høyåsmarka.
Politiet ønsker å kunne bruke Venåshytta som en kommandosentral, og bruke vår kunnskap om terreng og kart over områdene.
I praksis betyr dette at hvis politiet har behov for hjelp så kontakter de en i styret. Styret prøver å få tak i en del aktuelle Gimle-medlemmer man mener kan være med å bidra, ved å ta en ringerunde med info om frammøte og annet praktisk.
Vi kan også tilby politiet kart over våre andre områder; Ryggerød, Hiås, Brattås og Tobro.
Klubben skal sørge for å lage en beredskapsmappe  som kan brukes i slike tilfeller.