God jul og Godt Nytt År

13. desember 2022
Bredo spurtvant på Sjusjøen
31. desember 2022

Hei alle medlemmer og sympatisører av Gimle Idrettsforening.

Når, når vi nærmer oss jul og et nytt år, kan det være på tide å ta et lite tilbakeblikk, og se litt framover.

I løpet av 2022 har det skjedd mye i klubben. Årsmøte hadde vi 7.mars og der ble det bestemt at klubben skulle melde seg inn i Friidrettsforbundet, så nå er vi medlem der, i tillegg til orienteringsforbundet og skiforbundet.

På det samme årsmøtet ble det bestemt at vi beholder medlemskontingenten på  150 for de mellom 0 og 19 og  300 for de fra 20 år og oppover. Familier i samme husstand: 700. Treningsavgiften ble bestemt øket fra 2023, for de fra 20 og oppover som nå vil koste 300 kroner og for familier som må betale 500. For de yngste – til og med 19 år blir treningsavgiften uendret i 2023 – 100 kroner.

I løpet av 2022 har vi fått endel nye medlemmer, og det er særlig yngre løpere, som er glad i å løpe langdistanser. Utpå høsten ble det startet en treningsgruppe som møtes hver torsdag på Venås og løper intervalltrening.

Ellers har klubben arrangert kurs i orientering for tur-orienterere, vi har deltatt med stand i Busterudparken under Idrettens dag og på høyskolen på Remmen, da elevene begynte der.

Vi har sluttført Tusenmeterskogen bak Venåshytta og vi har laget et nytt infoskriv om klubben, som vi har delt ut i postkasser i klubbens nærmiljø. Alt dette for å skape mer blest om oss selv, for å prøve å få til en rekruttering av yngre medlemmer.

Veteranene har vist en stor dugandsånd gjennom hele året med ukentlige treff hver onsdag, men vi håper for 2023 at vi skal se enda flere nye ansikter til dugnader, etterfulgt av sosialt kos over en kaffekopp.

Også damene har vært flinke til å treffes og også de ønsker seg flere på sine treninger onsdag kveld.

Ellers har vi jobbet javnt og trutt med forbedring av stier, veien opp til hytta og akebakken.

Ellers har vi vært synlige med å være med å arrangere TUR-O og Tippetrim og Trygve har loset oss gjennom skogene annenhver mandag på flotte turer.

I 2023 vil vi få en ny trimløype i 1-kilometeren på plass, med seks treningsapparater fordelt langs løypa. Dette håper vi skal få enda flere ut i marka for egentrening.

I 2023 kommer vi også til å ta en avgjørelse på hva slags framtidig oppvarming vi skal ha på hytta. Det er nødvendig når strømprisene er så høye. Da må vi prøve å redusere strømbruken.

Det har også skjedd mye annet, men det vil kommer mer fram på årsmøtet, som vi har tenkt å avholde mandag 6. mars klokka 18 på Venåshytta.

Jeg vil takke alle som har bidratt med dugnader, hyttevakter og framsnakking av klubben og som har klart å være med å skaffe klubben penger inn i kassa. I disse strømkrisetider trenger vi det.

Jeg tror 2023 kommer til å bli et godt år for klubben og håper at enda flere medlemmer kommer til å ta veien til hytta for å bli med på en Tippetrim eller bare slå av en prat under en søndag vi har hytta åpen.

Jeg ønsker dere alle en god jul og et godt nytt år!

Hilsen Morten Paulsen,

leder i Gimle IF.