Heder og ære på Gimle IFs årsmøte

6. mars 2024
SESONGENS SISTE TIPPETRIM ER GÅTT
10. mars 2024
Gimle idrettsforening har avholdt årsmøte, og der kunne de 28 frammøtte ta del i heder og ære til to av medlemmene. Alf Ytterbøl ble utnevnt til æresmedlem, etter solid innsats i nær 50 år. Willy Grønstad ble tildelt Gimle-gutten for sine gode sportslige resultater, som ble toppet med NM-gull i veteranklassen i fjor.
Alf Ytterbøl ble den 20. i rekken av æresmedlemmer i klubben. Han har vært og er fortsatt et solid anker i klubben, som bidrar til inspirasjon for dugnadsgjengen på Venås.
Willy Grønstad kom til klubben i 2015 og siden den gang har han skaffet klubben og seg selv hele 16 KM-titler, en 3.plass fra veteran-VM og flere pallplasser under NM de siste åra. I fjor toppet han det hele med både gull og sølv.
ET AKTIVT ÅR
Gimle IF har heller ikke ligget på latsiden når det gjelder tilrettelegging av anlegg for allmenheten. Ny klatrepark, trimløype og akebakke er nå populære mål for barn og ungdom. Men også Venåshytta, som rundet 90 år i fjor, har fått et løft. Det er installert bergvarme i hytta, og dette er med på å redusere klubbens kostnader og sikre en sunn økonomi.
OVERSKUDD
Regnskapet viser at klubben gikk med rundt 150.000 kroner i overskudd i fjor. Dette takket være at det er mange lokale firmaer og givere som ønsker å støtte opp om klubbens arbeid. Særlig Berg sparebank og Sparebank1Stiftelsen Halden har vært rause.
FLERE MEDLEMMER
Positivt er det også at det ser ut for at medlemstallet stadig øker og nærmer seg nå 150 medlemmer. Dette er takket være at de siste åra har startet en løpegruppe i klubben, som har fokus på maraton og langløp. De skaffer også klubben mye positiv omtale.
Årsmøtet besto av enstemmighet som alle godkjente årsberetningen, regnskapet og budsjettet. Kontingenter og treningsavgifter ble bestemt å holde som de er, også i 2025.
GIMLE-GALLAEN
I stedet for Halden-gallaen ble Gimle-gallaen gjennomført. Der ble Britt Bjerring kåret til årets hyggeligste. Det var fordi hun tilbød seg å overta regnskapet for Gimle, som regnskapsfører, noe klubben sparer mye penger på.
Knut Vingerhagen og Torgeir Nakken ble kåret til årets arbeidsjern, for sin innsats med bergvarmeprosjektet, der de to alene har nedlagt rundt 400 arbeidstimer.
Trygve Fosse ble kåret til årets ildsjel, for sin store innsats på mange fronter. Både som tilrettelegger for mandagsturene, innetreningene og utetreningene på Venås. Som klubbens representant for tur-orientering og at han ordner med tippetrimmene. Dessuten gjør han en solid innsats på dugnadsfronten  fortsatt, og holder stiene i Venåsmarka åpne og fine.
VALG
Det ble ingen utskiftninger i styret, og dette ser slik ut for 2024:
Morten Paulsen (leder), Dag Borge Svendsen (nestleder), Tone Albinson (kasserer), Knut Vingerhagen (hyttesjef), Oddbjørn Gresholt (ski- og løypesjef), Benjamin Strøm (vara).
Dessuten er også kontrollutvalget og valgkomiteen valgt og de består av:
Kontrollutvalget:
Nils Gundersen (leder), Tor Hernes (medlem), Nils W. Høgberg (vara)
Valgkomite:
Ingvar Nordås (leder), Lars Åge Seim (medlem), Eva Steffensen (vara)

Og her er signert protokoll fra årsmøtet:

Signert protokoll