Helge ble feiret med kake!

Siste nytt fra styret
28. november 2023
TIPPETRIM på VENÅS søndag 10. desember
3. desember 2023
Helge Jensen har rukket å bli 90 år, og dette ble behørig feiret på Venåshytta onsdag 29. november 2023, dagen etter at han egentlig hadde merkedag.
Det var blant veteranene og dugnadsgjengen Helge ble feiret.
Kake og bursdagssang hører med, og samtidig fikk Helge anledning til å se nærmere på det nye bergvarmeprosjektet, som nå gir hytta varme. Helge var riktig fornøyd.
Helge kunne fortelle forsamlingen at han meldte seg inn i Gimle bare 20 år gammel, altså i 1953, og har nå altså 70 års medlemsskap bak seg i klubben!
Helge Jensen har  to kretsmesterskap i orientering å vise til. I 1983 løp han siste etappe på vinnerlaget som også besto av Tor Hernes og Aslak Brattli. I 1988 ble han individuell kretsmester i orientering i klassen H 55.
Helge har også vært aktiv på den administrative siden.
I 1973 -74 og 75 satt han som skiformann i klubben.
Da han overtok ledervervet i 1980 tok han samtidig over en sterkt voksende klubb som på det meste hadde 597 medlemmer. Som seg hør og bør på den tiden satt han som formann i tre år.
I 1984 ble han tildelt utmerkelsen Gimle-gutten.
Vi gratulerer 90-årsjubilanten med den store dagen, og kan rapportere at Helge er uforskammet sprek for alderen å være!