Kjell har forlatt oss

Mandagsturen i Venåsmarka
29. mars 2022

SONY DSC

En av Gimle IFs store nestorer, Kjell Bergstrøm, døde 24. mars, vel 80 år gammel.

Ingen kunne måle seg med Kjell. Han gikk uredd til verks når det gjaldt dugnadsarbeid for Gimle IF. I dette arbeidet var det Kjell vi spurte når vi sto fast i et problem. Det være seg tekniske spørsmål om mekaniske dippedutter, dyser, pumper og drivhjul, men også de fineste snekkerarbeider. Kjell var en praktiker av rang, noe dugnadsgjengen på Venåshytta hadde god nytte av. Kjell var med på å bygge opp garderobeanlegget og verkstedet på Venåshytta og var også sentral da klubben jobbet i ukesvis med å legge ny vann og avløpsledning fra hytta til kommunalt nett.

Kjell kom med i Gimle IF allerede i 1952. Han prøvde seg i o-løypa, men karrieren i klubben gikk etter hvert i en annen retning. Først tok han på seg vervet som o-formann i 1982, og senere ytterligere et par år til. I denne perioden hadde Gimle IF hele 150 startende i sine klubbmesterskap, så denne jobben var ikke liten.

På årsmøtet i 2021 ble Kjell hedret som æresmedlem i Gimle IF.

Vi i Gimle vil alltid huske Kjell for hans gode humør og hans gode evner til å ta vare på andre rundt seg. Veterangjengen vil savne Kjell på onsdagsdugnadene og i badstua der verdensproblemene ble løst.

Hvil i fred, Kjell.

Morten Paulsen,