MANDAGSTUR NR.8 2019. 23.april.

GUBBETRIMMEN flytter ut.
10. april 2019
TUR-ORIENTERING 2019.
18. april 2019

Det blir tirsdagstur denne gang. Værmelding ser bra ut og tenker at turen kan bli slik: Vi kjører et kort stykke forbi Kornsjø, svinger inn til høyre ved Backe, kjører mot Norane, Tullholmen og Nora Nes. Vi får se hvor langt vi kommer før vi ev. møter på en bom. Kanskje det blir noe vandring i kulturlandskapet. «Turen blir til mens vi går» heter det. På eidet mellom Mellom Kornsjøen og Nordre Kornsjø ligger Nornes. Der starter den 23. etappen på Bohusleden. Den går fram til Vasbotten og er 14 km lang. I stedet for å ta hele etappen (som blir vanskelig rent logistikkmessig) går vi en del av etappen og tar samme vei tilbake. (Ikke glem at tilbake er en annen tur enn fram).                                      Vi starter på leden ved å gå langs bredden av Nordre Kornsjø, kikker over mot grenserøys 1 på Hisøya, går opp på en topp med enestående utsikt, kommer til ruinene etter «den fredløses boplass» og beveger oss sørvestover tett ved grensen mot Norge. Der er det flere småtjern og kort til mange grenserøyser.                                                                 Når tiden er inne for det, vender vi nesen andre veien og drar tilbake til Nornes.              Ikke noe bål denne gang!                                                                                                                  En god gammeldags matpakke får holde. Vi kjører fra Coop/Næridsrød kl. 10.00.            Vel møtt til vandring på grensen!