TUR-ORIENTERING 2019.

MANDAGSTUR NR.8 2019. 23.april.
16. april 2019
MANDAGSTUR NR.9 2019. 6.mai.
30. april 2019

Hei alle som er glade i gå på tur!

I disse dager starter årets tur-orientering i Halden. Som vanlig er det et samarbeid mellom klubbene Gimle IF, Halden Skiklubb, Idd Sportsklubb og Tistedalen Friluftslag. Det legges ut 90 poster i skogene rundt om i Halden. Noen av postene ligger i typiske nærområder og er ikke særlig vanskelig å finne. Andre  ligger derimot ganske langt unna og krever litt mer innsats for å finne. En av de skikkelig fine sidene ved tur-orienteringen er at du kommer til steder du ellers sjelden eller aldri tenker på å oppsøke. Du blir skikkelig kjent i din egen hjemkommune!                                                     Sesongen starter for fullt 1.mai, men allerede nå kan du laste ned 2 gratiskart med 8 poster i terrenget nord for Store Erte og 7 poster i terrenget sørover fra Rahaugen. Ned- lastingen er gratis i hele påsken.                                                                                                  Søker dere opp nettsiden tur-o-halden finner dere flere opplysninger og svar på det meste om turorientering.

Håper mange gimlinger vil finne glede i årets opplegg!                                                            Hilsen Trygve (som legger ut Gimles poster)