SISTE NYTT: Gimle-løpet, nye åpningstider for hytta, vask av hytta

3. juni 2024
MANDAGSTUR fra Ormtjern
5. juni 2024
Vi har hatt styremøte og flere viktige saker har vært oppe. Blant annet at vi skal arrangere Gimle-løpet 22. september da vi også skal åpne hytta for sesongen. Vi trenger folk til å bli med på arrangementet. Kontakt Benjamin på 405 49 223 eller Morten Paulsen på 99205328 og meld deg som funksjonær!
Styret har også bestemt at hytta skal åpnes klokka 10 kommende sesong, og hyttevaktene skal da ha åpent mellom kl 10 og 15. Årsaken er at også de andre hyttene i distriktet åpner da.
Det blir felles hyttevask mandag 16. september klokka 18. Møt opp med bøtte, kost og klut. Det blir da servert pizza og drikke.

Her referat fra styremøtet:

Tid og sted: mandag 3.juni kl 18 på Venåshytta

Møtt: Oddbjørn, Knut, Benjamin og Morten. Meldt forfall: Dag og Tone

SAK1: ØKONOMI

Momskompensasjon anlegg : lysløypa og Trimløypa, grasrotmidler og strømstøtte for jan-mars er innbetalt på vår konto.  Leie av hytta går bra og slik ser det ut også framover.

SAK 2: TRIMROM

1. Status : De nye apparatene Tredemølle og benpress er levert og installert på trimrommet. Veggene er malt og nå gjenstår bare å male ferdig lister. Dessuten er vi lovt en Spinningsykkel og en skistakemaskin fra Spenst.
  2. Vi har nå kontaktet våre bidragsytere Berg sparebank og Sparebank1Stiftelsen Halden og bedt om at bevilget beløp på til sammen 200.000 kr blir utbetalt til oss. Apparatene kostet 198.000 kroner.
  3. Når trimrommet er ferdig og apparatene på plass vil vi promotere treningstilbudet for våre medlemmer og sende ut en invitasjon til bidragsyterne.

SAK 3: GIMLE-LØPET

Benjamin orienterte om løpet som avvikles søndag 22. september 2024, i forbindelse med at vi åpner hytta for sesongen.

Her er en foreløpig plan:

Det er laget en påmeldingsside: https://raceid.com/no/races/12566/about som foreløpig er promotert på facebook og som snart blir promotert på et par andre steder der løpere finner informasjon

Vi har tre løyper: 10 km, 5 km og 1 km for barn opp til 13 år.

Fellesstart klokka 12. For barna 11.30.

– Benjamin prøver å skaffe bananer, saft og boller (Snakker med Rema1000 Brødløs og baker)

– Benjamin bestiller 250 startnummer og 250 medaljer, startseil, målseil og appen som vi skal bruke ifbm tidtakningen.

– Benjamin bestiller/kjøper også merkebånd/flagg for løypene som skal merkes.

– De tre beste dame- og herreløperne på 5 og 10-kilometeren vinner et gavekort ( 12 stk Halden-gavekort?)

– Alle barna får medalje

– Også alle deltakerne for øvrig får deltakermedalje.

– Det er behov for ca 10-20 personer for hjelpe til – Benjamin og Morten prøver å hanke inn folk.

– Løype på 10 og 5 km kommer ut på løpeapper i juni så alle kan teste runden i sommer

– HA kommer mandag 24 Juni for å lage en sak om løpet

SAK 4: HYTTEVAKTER

• Vi forandrer åpningstiden denne sesongen til klokka 10 (tidligere 11) Det betyr at ny åpningstid blir fra klokka 10 til 15.
  • Før neste styremøte 29. juli, setter Morten opp et forslag på ny hyttevaktliste og prøver å sette opp en del av nye medlemmer også. Disse blir satt opp sammen med erfarne hyttevakter.

SAK 5: STATUS DUGNADER

1. Male hytta
  2. Beise veranda
  3. Kjøkkenløypa
  4. Nytt vindu loft
  5. Tak på klatrevegg
  6. Merkeprosjektet Venås-Høyåsmarka – blir offisielt åpnet torsdag 5. september klokka 12 på Høiåshytta.
  7. Vi satser på å vaske hytta mandag 16. september kl. 18 – uka før hytteåpningen.

SAK 6: DIVERSE

1. Dag trenger en avløser som utleieansvarlig av hytta. Vi tar et møte sammen hvor vi legger en plan.
  2. Overnatting på loftet – brev sendt til Halden brannvesen i april der vi søker om dispensasjon til at folk kan overnatte på loftet– ikke fått svar pr. dags dato
  3. Bestilling av nye Gimle-capser – Oddbjørn bestiller 50
  4. Beredskapsklubb for leteaksjoner – lage beredskapsmappe- Tom Brattli hjelper med å frembringe kart til mappa
  5. Oddbjørn mener vi bør oppgradere lavvoen og har noen ideer. Saken tas opp igjen til høsten.

NESTE STYREMØTE: Mandag 29.juli

Morten (ref)