Tillater trening for unge igjen

Siste nytt fra styret i klubben
13. januar 2021
Klar for tur fra Svinesund?
19. januar 2021

De som er under 20 år kan trene både ute og inne igjen fra 20. januar 2021. For de over 20 år forlenges restriksjonene med å treffes innendørs, fram til 2. februar. Utendørs kan treninger og aktiviteter foregå så lenge avstand holdes.

Dette er klart etter at myndighetene og formannskapet i Halden kommune kom med nye smittevernregler 18. januar 2021.

For Gimles del betyr det at veteranene og damene fortsatt må vente med å treffes innendørs, men kan treffes ute når avstand holdes.

Gubbetrimmen kan fortsette på tirsdager og torsdager utendørs og dugnaden på onsdagene kan også fortsette. Men ta med egen kaffe og matpakke.

De under 20 har altså en mulighet til mer normal virksomhet, så her må deltakerne lytte til rådene fra sin trenere.

Disse nye reglene gjelder altså fram til 2. februar.

Her er informasjonen vi fikk fra Halden idrettsråd mandag kveld:

God kveld!
Oppdaterte retningslinjer fra Regjeringen kom i dag, og Halden følger disse. Retnignslinjene gjelder fra onsdag. Om idrett står det at trening for barn og unge opp til 20 år kan starte fra onsdag:
Lokale treninger og fritidsaktiviteter for barn og unge frarådes ikke lenger. Barn og unge under 20 år kan trene og delta på fritidsaktiviteter som normalt, både ute og inne. De kan også unntas fra anbefalingen om 1 meters avstand når det er nødvendig for å drive med aktiviteten. For barn og unge kan ordinær treningsaktivitet internt i klubber, lag og foreninger derfor gjennomføres, men kamper, cuper, stevner mv. må fortsatt utsettes.