Ny sesong med turorientering

Håper du kan bidra som valgmedarbeider
22. mars 2021
Velkommen til Stolpejakten
28. mars 2021

TURO-START: Fra venstre vår egen Trygve Fosse, Marit Bokerød Hansen (Idd SK), Sunniva Ulseth Pettersen (Idd SK, delvis skjult), Anne Julsrud Haugen (Halden SK) og Mayna Nossen (TFL). Foto: Atle Wester Larsen, Halden Arbeiderblad.

En ny sesong med turorientering  –  verdens flotteste mosjonstilbud  –  står for døren. Også i år er det et samarbeidsprosjekt mellom klubbene Gimle IF, Halden Skiklubb, Idd SK og Tistedalen Friluftslag.

Søndag 28.mars slippes fire Familie/Barn-turer ( Venås, Kruseter, Nyborg og Rødnabbene ) samt en rød turorienteringstur ( Buretfjellet, ved Ørsveien mellom Aspedammen og Kula ).

Disse turene kan lastes ned fra nett: Tur-Orientering i Halden.

Sjekk også denne facebook-siden

Familie/Barn-turene er gratis i hele sesongen og  Buretfjellet er gratis fram til 19.april. Da åpnes konvolutt-salget hos Kiwi/Risum, Køhn/Norli og Felleskjøpet.

De som ønsker Familie/Barn-turene i konvolutt betaler da 100 kr.

Turorientering med 6 turer koster 250 kr. De 6 turene er: Buretfjellet, Guttersrød ( i Rokke ), Prestebakkefjellet, Venås/Ulvås, Ertemarka ( sykkel ) og området sør for Remnevann ( i Aremark ).

I tillegg til de nevnte tur-o-poster blir det hengt ut en GPS-post 1.april, 1.mai, 1.juni, 1.juli, 1.august og 1.september.

Dvs. at det er nærmere 100 postdetaljer å oppsøke i den flotte og spennende naturen i og omkring Halden.

Gimle IF er ansvarlig for at 22 av postene ligger riktig plassert. Nå håper vi at mange som har tilknytning til Gimle IF vil benytte seg av av dette enestående mosjonstilbudet. Husk å følge smittevern-reglene også når du er på tur i marka.

Da sier vi bare: GOD POSTJAKT.