Vi trener utendørs

2. november 2020
Vi skal vandre i Buretfjella
9. november 2020

Gubbetrimmen på Venås en novemberdag i 2020.

Det er bra treningsiver i klubben for tiden, til tross for høstmørke kvelder og koronavirus som ikke vil gi seg.

Gubbene trener tirsdag og torsdag fra klokka 18 begge dager. En løpetur i skogen med hodelykt fungerer fint og når været ikke er alt for dårlig er det observert over ti mann på rekke og rad i de dype Venåsskogene. Det er plass til flere.

Disse herrene nøyer seg ikke med å løpe i lysløypa, men tråler små stier på kryss og tvers. På tirsdager er det en halvtimes løpetur med styrke og uttøying utendørs etterpå. På torsdager er det en times løpetur. Uten garderobe og heller ikke dusj på hytta. Folk kommer, trener og reiser hjem.

Også ungdomsgjengen er i full trening i skogene, både med og uten kart. Mandager og torsdager er det utetrening for denne gruppa og også her har det vært over ti stykker på enkelte treninger rapporteres det.

Damene er også med. De treffes på onsdager klokka 18, går seg en tur i lysløypa og går inn etterpå for kaffe og sosialt treff.

Ingen av gruppene bruker for tiden gymsalen, og det er nok det beste.

PS: Fire kvelder har vi for øvrig leid ut gymsalen til barneidrettsskolen i Halden skiklubb, fordi Låby skoles gymsal er stengt. De bruker da damegarderoben og gymsalen mandagene 16. og 23. november fra kl 17 til 18.30 og onsdagene 18. og 25. november fra klokka 18 til 19.