Vi vil alltid huske Arne

Vinterlig tur i Korsetfjella
14. desember 2021
Godt nytt år til alle våre medlemmer!
31. desember 2021

Det var med sorg vi mottok budskapet om at en av klubbens store profiler, Arne Kristiansen, sovnet stille inn tirsdag 21. desember 2021, etter at han ble syk i september.

Arne var en av de som hadde lengst fartstid i klubben.

Han ble med i Gimle IF allerede i 1959 og i 1963 figurerer han som nestformann i styret.  Dette vervet hadde han i fire perioder. På slutten av 1960-tallet ledet han et par år orienteringsutvalget i klubben.

Arne var et samlingspunkt for de yngre på 60-tallet og var alltid sjåfør for de yngre til o- løp, i tillegg til å løpe sjøl. Arne løp også for Gimle IF i stafettsammenheng, og har bidratt til å bringe Gimles navn fram innen o-sporten.

Men det er kanskje hyttemannen Arne vi kjenner best. Et stykke ut på 60-tallet var han en av drivkreftene for å holde kiosken på Venåshytta åpen da det var dårlige tider for klubben. Sammen med Nils Erik Kildebo og Sverre Stenrød holdt han liv i klubben og sørget for inntekter da vi trengte det som mest.

Arne var inntil nylig klubbens viktige innkjøpssjef til kioskvarene og hadde alltid en egen evne til å finne varer på tilbud, noe som ga overskudd i vår egen kasse.

Arne ble utnevnt til æresmedlem i Gimle IF på klubbens årsmøte i juni 2021 og fikk da fortjent heder og ros av medlemmene.

Vi vil alltid minnes Arne som en en klubbens store bautaer.

Hvil i fred, Arne.

Morten Paulsen