Hva skjer i klubben?

Mange satte pris på Tippetrim igjen
14. oktober 2021
Strålende vær- strålende tur!
18. oktober 2021

Hei alle medlemmer av Gimle IF

Her litt info om hva som har skjedd i klubben den siste tiden og særlig etter at pandemien nå ser ut til å være over:

Vi har åpnet hytta på søndager og vi har gjennomført første Tippetrim på lang tid. Besøket på hytta har vært bra og særlig mange var det under tippetrimmen 10. oktober. Da solgte vi over 100 vafler!

Etter at  tre vakter er gjennomført har vi nå justert smittevernreglementet noe.

Her finner du den nye, reviderte hyttevaktinstruksen, som nå gjelder, fram til annet blir bestemt:

Ellers er det sikkert noen som har observert en gravemaskin i akebakken og at det er kjørt på flere lass med masse der. Meningen er at vi skal gjøre bakken sikrere å ake i kommende vinter og vi har fått med oss tre bidragsytere for å betale denne jobben. Firma Erling Grimsrud AS utfører gravearbeidene, mens HABY Norske Sjalusier og Halden Idrettsråd bidrar med penger de også. I tillegg skal vi sørge for at den siste bakken opp til hytta blir ordnet bedre enn den er i dag.

Utleievirksomheten på hytta har tatt seg opp og nå er nesten hver helg bortleid fram til ut i desember.

Gulvet i gymsalen måtte vi vaske skikkelig etter at det var blitt stygge merker der av utesko. Nå strammer vi inn dette – utleierne skal ikke bruke noen form for sko i salen, mens de som trener der kan bruke innesko.

Ellers er det hyggelig å meddele at garderober og badstuer er åpnet igjen og at innetreningen for gubbene og damene har startet.

Gubbetrimmen inne skjer på tirsdag fra klokka 18 til 19, med etterfølgende dusj og badstue.

Damene er i sving onsdag kveld i gymsalen  fra klokka 18 og møtes til hyggelig prat i peisestuene etter trening, som før.

På torsdager er det foreløpig slik at Trygve F fører an utendørs i skogen med hodelykt. Etter trening er det dusj og badstue og prat inne på hytta med vørterøl på menyen.

Hytta har ellers fått seg en renovering. En av våre sponsorer, Mesterbygg Halden AS  har sørget for at hytta har fått ny kledning på deler av sørveggen og dessuten er alle vinduene i klubbrom, store og lille peisestue og kjøkken skiftet. Også vinduet i andre etasje på sørveggen er skiftet. Nå skal damegruppa sørge for at det blir gardiner til vinduene.

Utover høsten skal vi skifte drakter, både overtrekk og treningsantrekk, og i den forbindelse kommer vi til å sende ut en epost til alle som har det. Da blir det mulighet å prøve størrelser, men vi kommer ikke til å sitte på et lager av drakter. Hver og en kan bestille det de har behov for på nettet og leverandør denne gang blir Trimtex, som vi nå har undertegnet en 3-årskontrakt med. Resten prøver vi å nå på SMS. Dette blir samtidig en test på om utsendelsen til epostene fungerer til medlemmene. En slik fellesutsendelse har ikke vært gjort tidligere, så vi håper at det fungerer.

Ellers kan vi opplyse at vi har fått med oss enda en sponsor; Rema 1000 på Brødløs, som nå har fått plass på Sponsortavla ved parkeringsplassen. Det er også der vi handler varer til kiosken, og vi oppfordrer våre medlemmer til å handle varer der.

Det har kommet opp et nytt skilt/plakat ved gravrøysa bak hytta. Vi vil nå fortelle publikum om hva denne og den som ligger litt lenger opp i lysløypa ved at vi har relevant info om røysene på tavla. Neste gang du er på Venås, så ta en kikk på disse opplysningene. Dette er god lokalhistorie.

Ellers ønsker vi alle sammen velkommen til Venåshytta, enten for å ta seg en vaffel på en søndagsvakt, eller komme på trening, eller kikke på hvor flott hytta har blitt etter oppgraderingen.

Vi i styret ønsker alle en fortsatt god høst!